Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Octavia 1.6 AEE, problem coś z pompą paliwa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Octavia 1.6 AEE, problem coś z pompą paliwa

    Pod kolor tylnych lamp

  • #2
    Octavia 1.6 AEE, problem coś z pompą paliwa

    We wtorek pojawił się pewien problem z moją Octavią 1.6 AEE + LPG. Niedawno wymieniałem cewkę bo miałem problem z zapłonem. A tym razem zostawiłem ją na dwie godziny na parkingu, po czym po powrocie auto nie chciało zapalić, kręci i to dość żwawo, tylko nie odzywa się pompa paliwa.
    Wczoraj jak holował mnie kolega i auto było rozpędzone, mimo że auto ma pasek na rozrządzie, zaryzykowałem i wrzuciłem bieg, udało się je wkręcić na 1900obr/min (przy tej wartości włącza mi się zasilanie gazem LPG), na gazie autko pracuje idealnie, więc problem z zapłonem odpada.
    Dziś rano sprawdziłem bezpieczniki, wszystkie są okej. Po przekręceniu kluczyka usłyszałem, że pompa się włączyła, więc odpaliłem auto. Nie montowałem z powrotem siedzenia i pojechałem na stacje benzynową zatankować auto - LPG, gdyż
    benzyny jest prawie pełen zbiornik, miałem znów problem z odpaleniem na stacji. Po kilkukrotnym zdjęciu i założeniu wtyczki na pompie i kilku delikatnym uderzeniom w pokrywę pompy auto zapaliło. Znaczy się po przekręceniu kluczyka auto znów pracowała normalnie.
    Myślę, że pompa prawdopodobnie jest sprawna. Chciałbym jednak sprawdzić to na 100%, nie wiem jednak jak wymontować ją ze zbiornika paliwa. Ponadto zauważyłem, że skrajny prawy przewód ma naruszoną izolację (kabel jest brązowy, grubszy od środkowych), czy to może mieć jakiś wpływ?
    Co jeszcze mogę sprawdzić samodzielnie zanim oddam auto w ręce jakiegoś mechanika? Dodam, że jestem teraz w Olsztynie i nie mam tu żadnych zaprzyjaźnionych warsztatów.
    Czekam na jakąś pomoc merytoryczną z Waszej strony.
    Octavia 1.6 AEE + LPG
    Uniden 520xl + Lemm AT-1200 na uchwycie

    Komentarz


    • #3
      Re: Octavia 1.6 AEE, problem coś z pompą paliwa

      Zamieszczone przez adam-karol
      We wtorek pojawił się pewien problem z moją Octavią 1.6 AEE + LPG. Niedawno wymieniałem cewkę bo miałem problem z zapłonem. A tym razem zostawiłem ją na dwie godziny na parkingu, po czym po powrocie auto nie chciało zapalić, kręci i to dość żwawo, tylko nie odzywa się pompa paliwa.
      Wczoraj jak holował mnie kolega i auto było rozpędzone, mimo że auto ma pasek na rozrządzie, zaryzykowałem i wrzuciłem bieg, udało się je wkręcić na 1900obr/min (przy tej wartości włącza mi się zasilanie gazem LPG), na gazie autko pracuje idealnie, więc problem z zapłonem odpada.
      Dziś rano sprawdziłem bezpieczniki, wszystkie są okej. Po przekręceniu kluczyka usłyszałem, że pompa się włączyła, więc odpaliłem auto. Nie montowałem z powrotem siedzenia i pojechałem na stacje benzynową zatankować auto - LPG, gdyż
      benzyny jest prawie pełen zbiornik, miałem znów problem z odpaleniem na stacji. Po kilkukrotnym zdjęciu i założeniu wtyczki na pompie i kilku delikatnym uderzeniom w pokrywę pompy auto zapaliło. Znaczy się po przekręceniu kluczyka auto znów pracowała normalnie.
      Myślę, że pompa prawdopodobnie jest sprawna. Chciałbym jednak sprawdzić to na 100%, nie wiem jednak jak wymontować ją ze zbiornika paliwa. Ponadto zauważyłem, że skrajny prawy przewód ma naruszoną izolację (kabel jest brązowy, grubszy od środkowych), czy to może mieć jakiś wpływ?
      Co jeszcze mogę sprawdzić samodzielnie zanim oddam auto w ręce jakiegoś mechanika? Dodam, że jestem teraz w Olsztynie i nie mam tu żadnych zaprzyjaźnionych warsztatów.
      Czekam na jakąś pomoc merytoryczną z Waszej strony.
      Prawdopodobnie w wyniku "oszczędności" masz mało paliwka w wyniku czego doszło do uszkodzenia pompy paliwa (praca na sucho) Miałem to w jednym z pierwszyah aut gdzie jeździłem z gazem wymiana pompy załatwiła sprawę a poniesione koszty nauczyły rozumu Link w moim przypadku to był koszt 4x większy
      ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
      http://www.bunkry.pl/pl/index.html
      a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
      http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
      Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

      Komentarz


      • #4
        Problem jest taki, że mam ponad pół zbiornika PB 98 i nigdy nie było w nim mniej niż 1/4 zbiornika. Biorę pod uwagę to, że pompa może się po prostu zużyć. Jak się do niej dostać? Trzeba tą 'dużą czarną nakrętkę'? Jak później wymontować pompę i podpiąć ją 'na krótko'?
        Octavia 1.6 AEE + LPG
        Uniden 520xl + Lemm AT-1200 na uchwycie

        Komentarz


        • #5
          Wymiana banalnie prosta, żeby sprawdzicczy działa wystarczy zdiąć wężyk założyć kawałek innego do butelki włączyć zapłon i jak pompka poda paliwo to znaczy, że przyczyna leży gdzie indziej np nie trzyma zaworek zwrotny i paliwo wraca do zbiornika ale jak podaje to winien po dłuższym kręceniu odpalić lub zapchany filtr paliwa zobacz Forum - Octavia Club Polska a tak wygląda Filtr paliwa Skoda Octavia I benzyna - oryginał - SKODA CZĘŚCI dystrybutor części do skody,części skoda,skodaczesci,skoda felicja,favorit,skoda fabia,octavia
          ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
          http://www.bunkry.pl/pl/index.html
          a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
          http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
          Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

          Komentarz


          • #6
            Problem rozwiązany, pompa umarła. Dziś udało mi się ją wymontować, była zapchana cała syfem z baku. Te karbowane wężyki były niemalże pozapychany od 'fusów'. Kupiłem 'nową' na pobliskim szrocie za 90zł. Pracuje idealnie. Starą po wymontowaniu podpiąłem 'na krótko', ale nie dawała już oznak życia.
            Po wymontowaniu pompki zauważyłem, że na dnie baku jest sporo takie syfu, jakby kurz osadził się na dnie. Myślałem o tym, żeby może to jakoś wyczyścić, żeby szlak nie trafił drugiej pompy. Mam jednak sporo ponad pół zbiornika paliwa. Znacie może jakąś skuteczną metodę pozbycia się tego syfu, poza wylaniem paliwa i wymyciem baku?
            Octavia 1.6 AEE + LPG
            Uniden 520xl + Lemm AT-1200 na uchwycie

            Komentarz


            • #7
              Problem z zapalaniem - odgrzewam kotleta

              Uprzedzając pytania otrzymałem taką sugestię aby temat drążyć tutaj choć uważam że jest on nie na temat ponieważ moja pompa paliwa działa a jedynie wraca paliwo do zbiornika.

              Już wiem że istnieje coś takiego jak regulator ciśnienia paliwa i prawdopodobnie on dokonał żywota ale nie mam pojęcia gdzie go szukać w samochodzie (wiem tez jak wygląda)

              Może ktoś potrafi podpowiedzieć albo ma jakiś schemat układu paliwowego ze szczególnym uwzględnieniem tego co się znajduje w okolicy listwy wtryskowej

              Z góry dziękuje

              Komentarz


              • #8
                schemat
                Załączone pliki
                ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                Komentarz

                POWRÓT NA GÓRĘ
                Pracuję...
                X